Iedereen heeft ze wel al eens gezien, de digitale reclameborden langsheen het speelveld. Het zijn opvallende lichtreclames in de vorm van LED-borden, ook wel LED-boarding genoemd of perimeter LED-boarding. Je kan ze gebruiken om sponsors te tonen of om algemene praktische info te communiceren aan de supporters.
Toepassing LED-reclameborden
LED-boards worden toegepast als reclamescherm, voor het afbeelden van praktische informatie of als video-scherm waarbij video’s en filmpjes kunnen worden afgespeeld. Ze zijn als vast reclamebord beschikbaar maar ook als mobiele LED-boards, waarbij ze binnen de sportclub ook tijdens events worden ingezet.
Voordelen
- Energiezuinig;
- Meerdere sponsors mogelijk;
- Naadloos beeld;
- Blikvanger door bewegende beelden;
- Gebruiksvriendelijke software;
- Hoge resolutie;
- Zeer hoge lichtopbrengst;
- Lange levensduur;
- Lengte & hoogte zelf te bepalen;
- Zowel indoor als outdoor;
LED-reclame voor sportclubs & bedrijven
LED-perimeterborden worden gebruikt door sportclubs en bedrijven die over sportinfrastructuur beschikken voor plaatsing in stadions, zowel binnen als buiten. Ze worden meestal gebruikt in/op: sportvelden, stadions, sporthallen, racebanen, multifunctionele sportfaciliteiten en andere professionele sporttoepassingen. De meeste gebruikte toepassing zijn de sportvelden zoal het mini-voetbalveld, voetbalveld, handbalveld, volleybalveld, basketbalveld, rugbyveld enz…
Extra bron van inkomsten
Het nieuwe LED-board vervangt vandaag de dag de traditionele statische reclameborden. Het digitaal LED-board is voor veel sportclubs een extra bron van inkomsten. Daarom is de investering zo interessant. Op regelmatige wijze worden logo’s en merknamen duidelijk afgebeeld aan het publiek. Het grote voordeel van de nieuwe LED-schermen is dat ze meerdere sponsors kunnen tonen, wat zorgt voor meer inkomsten.
Modulaire LED-borden
Dankzij het modulaire systeem kunnen de LED-perimeterborden elke lengte bestrijken, afhankelijk van de sport en de behoeften van adverteerders of instellingen zoals de UEFA. De borden worden opgebouwd uit modules van 250 x 250 mm en op maat van de klant. De meest gebruikte afmetingen van lage LED-schermen langsheen voetbalvelden zijn: 250 x 100 cm. Het is ook mogelijk om 2 rijden LED-borden te plaatsen, zolang deze het zicht van de toeschouwers niet hindert.
Plaatsing LED-boards: indoor & outdoor
Je kan de LED-displays aan één of beide zijden van het stadion/arena installeren om de reclame van uw sponsors en adverteerders uit te zenden, zoals de meeste voetbalclubs in de JPL al geruime tijd doen. Omdat ze modulair zijn, kunnen ze aan de lange zijde of achter de doelpaal aan de korte zijde van elk sportveld worden geplaatst. Uiteraard worden ze ook veel indoor geplaatst in een sportzaal.
Pixelpitch & kijkafstand
Afhankelijk van de kijkafstand wordt voor een bepaalde Pixelpitch gekozen. Hoe verder de kijkafstand hoe meer ruimte tussen de LED-lapjes zullen zitten. De Pixelpitch bepaalt de totale resolutie van een LED-scherm en als gevolg dus ook de scherpte van het beeld. Hoe kleiner de pixelpitch, hoe meer beeldpunten binnen de oppervlakte en dus hoe scherper het beeld.
Gratis advies & offerte
✓ Gratis advies
✓ Gratis offerte
✓ Kopen of huren
LED-reclamebord kopen of huren? Kom vrijblijvend in contact met onze LED-professionals. Zij verhuren en verkopen alle soorten LED-schermen. Vraag hier een vrijblijvende offerte aan en ontdek de mogelijkheden en prijzen.